JAMIX RUOKATUOTANTO -ohjelma pitää reseptiikan järjestyksessä ja helpottaa hinnoittelua

HH Ravintolat on erityyppisistä ravintoloista koostuva ketju, johon kuuluvat muun muassa lounasta ja kokouscatering-palveluja tarjoava Ravintola Iso Paja Helsingin Pasilassa sekä Euroopan vilkkaimmassa matkustajaterminaalissa eli Helsingin Länsiterminaalissa sijaitseva Panorama Bistro, jossa valikoimassa on muun muassa paikan päällä valmistettuja leipiä ja lämpimiä annoksia.

 

Järjestelmällisyyttä ja tehokkuutta reseptien hallintaan

– Mun kannalta paras juttu on se, että me saadaan pidettyä meidän reseptiikka järjestyksessä ja tallessa, kertoo HH Ravintolat -yrittäjä Henri Häkkinen.

– Aina joku tuote voi välillä mennä tauolle mutta kun se säilytetään järjestelmässä, niin se voidaan tuoda takaisin kun pysyy muistissa, että meillä on hyviä tuotteita siellä takataskussa.

– Me halutaan aina tarjota reilu ja rehti kokemus, asioit sitten ravintolapuolella meillä täällä Isolla Pajalla tai enemmän matkallelähtötunnelmissa terminaaleissa. JAMIX-järjestelmällä haemme tehokkuutta ja sellaista säännöllistä toimintaa. Eli me saadaan tehtyä reseptiikkaa ja meidän tuote on aina samanlainen, kun keksitään hyvä juttu.

 

Helpotusta hinnoitteluun ja apua suunnitteluun

– Mä tykkään JAMIXista kun se helpottaa hinnoittelua. Näen sieltä mitä raaka-aineet maksaa ja kun lasken vähän työtä päälle, niin osaan sitten hinnoitella paremmin, kertoo ravintola Iso Pajan ravintolapäällikkö Teija Majanen.

– On kiva, että pystyy ennakoimaan ja tekemään suunnittelua pitkälle. Tarvittaessa speksejä voi kuitenkin vielä muuttaa ja se nopeuttaa tilaamista.

 

Parempi palvelukokemus asiakkaille

– Saamme JAMIXilla kontrolloitua sen, mitä myymme ja meillä on tarvittavat tiedot myös asiakkaalle asti, että mitä tuote sisältää, kertaa Henri Häkkinen vielä ohjelman hyötyjä ja Teija jatkaa:

– Meillä on täällä vegaaniruokaa tarjolla ja sen reseptiikka on aika uutta. Saamme hirmu hyvin tallennettua ne reseptit, katsottua kaikki allergeenit ja käytyä sitä tuotetta läpi JAMIXin avulla.

– Näiden kautta se tulee asiakkaalle parempana palveluna – siinä että meillä on tarjontaa, mikä vaihtelee säännöllisesti ja meillä on sen myötä mukava käydä lounaalla, kiteyttää Henri lopuksi.

 

– Sitten tämä ohjelma on käyttäjäystävällinen. Että minäkin, joka en ole käynyt mitään pitkää tietotekniikkakoulutusta, niin pystyn tätä hallitsemaan ja oppimaan, kehuu Teija vielä järjestelmää.

Posted in Kokemuksia - JAMIX Asiakastarinat, Reseptien hallinta and tagged , , , , , .