Ammattikeittiön ketjuhallinta osana kokonaisvaltaista keittiöjärjestelmää

Hallitse raaka-aineita, ruokaohjeita ja ruokalistoja alue- tai konseptikohtaisesti. Kontrolloi kustannuksia ja tarjottavan ruuan laatua ketjussasi.

JAMIX-keittiöjärjestelmä soveltuu yhtä hyvin yksittäiselle keittiölle kuin usean toimipisteen kokonaisuuteen ja ketjuhallintaan – hallinnoitpa sitten useita ravintolakonsepteja lukuisissa toimipisteissä tai useita toimipisteitä vain yhden konseptin alla.

Tärkeimmät ominaisuudet:

  • Tieto järjestelmässä kaikkien käyttäjien saatavilla ajantasaisesti
  • Hallitse raaka-aineita, ruokaohjeita ja ruokalistoja alue- tai konseptikohtaisesti
  • Dynaamiset toiminnot mahdollistavat keittiökohtaiset muutokset yhteisiin ruokalistoihin
  • Hallitse sisäisiä tuotantotilauksia ja toimituksia
  • BI Raporttipalvelu tarjoaa ajantasaista tietoa toiminnan avainluvuista

Hyödyt:

  • Kustannusten hallinta
  • Laadun hallinta
  • Ajan säästö
  • Toiminnan analysointi keskitetysti

 

Tiedon hallinta ketjutoiminnassa

Tiedon jakaminen järjestelmässä hoituu vaivattomasti sekä kaikille käyttäjille että haluttaessa rajatuille käyttäjäryhmille. Toimittajien tuotetiedot hintoineen voidaan päivittää keskitetysti järjestelmään, jolloin ne päivittyvät ajantasaisesti edelleen kaikille toimipisteille. Järjestelmä mahdollistaa hankinnan keskittämisen pääkäyttäjälle tai ostotilausten yhdistämisen esimerkiksi toimittajien kanssa käytäviä hintaneuvotteluja varten. Tarkat ostotilaukset tarpeen mukaan, perustuen ruokalistoilla oleviin annosmääriin ja annoskokoihin, auttavat hävikin hallinnassa.

 

Ammattikeittiön ketjuhallinta - JAMIX RUOKATUOTANTO

Ruokaohjeet, ruokalistat ja hankinta ketjutoiminnassa

JAMIX-keittiöjärjestelmä mahdollistaa hankintojen yhtenäistämisen, vaikka tilaamista ei hoidettaisi keskitetysti, sillä pääkäyttäjä voi määritellä toimittajat ja tuotteet joita käytetään. Myös käytettävät ruokaohjeet ja ruokalistat voidaan määritellä toimipistekohtaisesti, ketjukohtaisesti tai konseptikohtaisesti. Näin kustannuksia ja tarjottavan ruuan laatua voidaan kontrolloida pääkonttorilta käsin.

Useiden toimipaikkojen kokonaisuudessa dynaamiset ruokalistatoiminnot mahdollistavat keittiökohtaiset muutokset yhteisiin ruokalistoihin. Tämä toiminnallisuus on käytännöllinen muun muassa silloin, kun keittiöt hyödyntävät yhteistä ruokalistaa mutta niiden annoskoot, annosmäärät tai hinnat poikkeavat toisistaan.

Pääkäyttäjä voi tarkastella kaikkien toimipisteiden tietoja järjestelmässä – esimerkiksi menekin seurantaa, laskutusta, varastosaldoja ja inventaarioita – mikä mahdollistaa toiminnan analysoinnin keskitetysti.

 

Ateriatilausten hallinta

JAMIX-keittiöjärjestelmällä voidaan hoitaa kaiken tyyppiset ateria- ja ruokatilaukset, olivat ne sitten yksittäispakattuja aterioita tai massatoimituksia. Toimipisteet tai osastot voivat tehdä tilauksia keskuskeittiölle sen ylläpitämiin tuotelistoihin perustuen ja kirjata lähetykset ohjelmaan kun tuotteet on toimitettu. Keskuskeittiö voi tarkastella kaikkia tilauksia järjestelmässä ja koota ne yhteen tuotantoa varten ohjelman huolehtiessa automaattisesti muun muassa erityisruokavalioiden huomioimisesta. Erityisesti tabletille kehitetyn JAMIX Ateriatilaus -sovelluksen avulla ateriatilauksia on helppo tehdä esimerkiksi asiakkaiden luona kiertäessä.

 

Ketjuhallinta linkittyy kokonaisvaltaisessa järjestelmässä muihin toimintoihin

JAMIX-keittiöjärjestelmä tukee ammattikeittiön toimintaa kokonaisvaltaisesti prosessin alusta loppuun. Järjestelmä sisältää seuraavia ominaisuuksia, joita voidaan käsitellä ketjuhallinnan avulla: